2010. augusztus 19., csütörtök

Színezés bodzával

A csuhélevelek viszonylag  könnyen festhetők. Növényi festőlevekkel szép, finom árnyalatokat hozhatunk létre.
A bodza bogyóját törjük össze, majd áztassuk vízbe.Ezután  egy órát főzzük, majd tegyük bele a leveleket.Néhány óráig hagyjuk állni, így szép lilás, bordós színt kapunk.Ha citromlevet csavarunk bele, lilás rózsaszínre világosodik.
Minél töményebbek a festőlevek, és minél hosszabb ideig áztatjuk benne a csuhét, annál erősebb színt érünk el.

 Szép hétvégét nektek!

15 megjegyzés:

Vike írta...

Köszi a receptet! Nagyon szép színe lett.

csutkailda írta...

Vike, a bogyók szűrését kifelejtettem.
Szép hétvégét nektek!:)))

Hella írta...

De szép! Ó, már alig várom, hogy én is festhessek vele. Persze gyapjút.:) Kíváncsi vagyok rá, milyen lesz.

softearthart írta...

Wonderful. cheers Marie

aaműhely írta...

Ilda én pedig festek vele egy kis pamutot :). Nagyon szép lett a csuhé színe

csutkailda írta...

De jó, hogy ti is kedvet kaptatok!
Szívesen megnézném a festés eredményét is.
Szép hétvégét mindenkinek!
Ma íjászversenyre utazunk, néhány nap múlva jelentkezem!
Űdv:Ilda

unikat írta...

De szép szín! Mindig akartam, de nem próbáltam ki!
Köszi a tanácsokat!

Éva blogja :) írta...

Nálunk is van bodza bogyó. Lehet hogy én is kipróbálom a festést.

krisz írta...

Gyönyörű lett ez a kis izlető!

Pamlerva írta...

Köszönöm az ötletet kedves Ilda...én is kipróbálom.

csutkailda írta...

Ennek a bejegyzésnek volt értelme. Jó festést, jó alkotást kívánok Mindannyiótoknak! :)))

Makay Anikó írta...

Én is, én is! Kicsit lemaradtam. :-) A gyapjú festéshez tartozik valamilyen fixálás?

F.Gina írta...

A kedvenc színem :))

csutkailda írta...

Anikó, az egyik legveszélytelenebb és legkönnyebben használható rögzítő anyag, azaz pác a timsó.
Csuhénál ecetet használok, de csak akkor, ha a festőlé nem tartalmaz savas anyagot.
Üdv:Ilda

csutkailda írta...

Gina, nekem is.
Üdv:Ilda