2010. augusztus 27., péntek

Gyertyamártás

A kézzel készített gyertyának különös varázsa van. Ezt már egy foglalkozás alkalmával is megérzik  a gyerekek.
Szinte minden alkalommal részesei lesznek annak a csodának, hogy a világ tárgyai létrehozhatók, s erre ők is képesek.
Gyertyamártáskor a kanócot az olvadt viaszba , majd rögtön utána hideg vízbe mártjuk. Ezt addig ismételjük, míg a kanócra rakódó viasz kellően megvastagodik. Gyorsan kell mártani, hogy csak egy vékony réteg borítsa be az előzőt, és ne olvadjon le az alatta lévő. Ezzel a módszerrel hosszúkás, vékony gyertyát készíthetünk.


10 megjegyzés:

Móni írta...

Szép gyertyáitok lettek! Én is nagyon szeretem a gyertyamártogatást :)

Éva blogja :) írta...

Egyszer már én is készítettem így gyertyát. :)

aaműhely írta...

...és ahogy beszéltünk is már róla nagyon nem mindegy az sem, hogy milyenek a kiegészítő tárgyak. Gyönyörű a korsó is, amiben a vizet tartottátok, a vásznak, alátétek. :)

Kati írta...

Ilda, nálad mindennek lelke van,
jó itt lenni :)

Névtelen írta...

nagyon szép gyertyák lettek!

csutkailda írta...

Mindenkinek köszönöm a kedves szavait! :)))

ekszerlada írta...

Kedves Ilda!
Nagyon boldog vagyok,hogy Zazie megemlített a blogjában,mert amikor végig néztelek,azonnal beleszerettem a világodba!Tele érdekes,hasznos,temészetes gyönyörűségekkel,amik engem világ életemben nagyon érdekeltek!
Jönni fogok sűrűn hozzád.
Ráadásué most tudtam meg igazán,hogy hogyan is kell gyertyát készíteni:)Ilyen egyszerűen leírva,én még sehol sem találkoztam vele és ki is fogom próbálni!!!
Köszönöm!

csutkailda írta...

Ildikó, jólesik a kedvességed. Gyere máskor is,én várlak.
Nekem is nagy kedvencem a Vidd hírét az Igazaknak.
Remélem, hogy jó néhány gondolatuk, cselekedetük........... már részem.

csutkailda írta...

Ildikó, a viasszal azért óvatosan kell bánni, mert gyúlékony anyag, de a hőmérséklet szabályozásával ez kiküszöbölhető.
Jó alkotást kívánok neked!
Üdv:Ilda

ekszerlada írta...

Köszi Ilda!!
De örülök,hogy Te is szereted a Vidd hírét:))
Nagyon szép könyv:)
Oké,kiküszöbölöm a gyertyaöntés veszélyeit:)