2009. augusztus 27., csütörtök

Az örök nő


A magyar díszítőművészet az évezredek során valóságos képírássá fejlődött. Minden motívum jelentéstartalommal bír, olykor többszörös jelentéstartalommal is. A növényi díszítőelemek között is kiemelkedő helyet foglal el a tulipán. Formája több ezer éve ismert a sztyeppei népek díszítőművészetében. A tulipán a magyar ornamentika legkedveltebb virága. Önmagában is egy kompozíció lehet, és mindig a nő jelölője! Több száz formáját ismerjük, kifejezheti a nő társadalmi helyzetét, családi állapotát, életkorát, élethelyzetét. A ma született leány-gyermektől a haldokló öreg néniig minden életkornak megvan a maga tulipánformája!

11 megjegyzés:

Colette írta...

Csodás... a kép, a gondolat:-)))
Kedves barátném, végülis kaptál ötletet barátságtakaró blokkra??? Nagyon szeretném, ha benne lennél!

unikat írta...

Csodaötletesszéppolcika!

csutkailda írta...

Colette, nagyon gondolkodom, mert az igazi megoldásra még nem találtam.
Jólesik, hogy ragaszkodsz hozzám is!!!! :)))

Marcsi!
Ezt polcot én is nagyon szeretem.
Van két testvérkéje is. Az egyik nagyobb, a másik ugyanilyen nagyságú.
Az álmom alapján készült. :)))

Névtelen írta...

Húúú... és ez a gyönyörűség a Tiéd? Meseszép.... szóval olyan mesésen szééép. :o))

Névtelen írta...

Annyira gyönyörűek a fotók az oldaladon, hogy hihetetlen... Saját fotósod van, vagy ebben is ennyire tehetséges vagy?

aaműhely írta...

Ilda drága! Mit szólsz, ahhoz az ötlethez, hogy elkészíted a magad blokkját csuhéból 14x14 cm-ben, majd vastag gyapjúfonallal körbeszegnéd, amihez már könnyedén hozzálehet varrni a többi blokkot?

aaműhely írta...

Majdnem elfelejtettem mondani nagyon tetszik az új egységes arculatod.

csutkailda írta...

Hetszepsegukiralylany!
A fotókat is én készítem.....egyszerű géppel, de nagy-nagy szeretettel.
Az pedig külön öröm, ha másoknak is tetszik!
Mosolygósan szép hétvégét Nektek! :)))

csutkailda írta...

Andi!
Nagyon köszönöm az ötletet.:)))
Tudod, azért vívódom annyira, mert a pödrés nem igazán az én műfajom.
Elkészítem, de nem én vagyok.
A betlehemek, angyalok, népi játékok világa áll hozzám közel.
Ezt viszont textilen megjeleníteni......!!!!?????
Az is lehet, hogy én bonyolítom túl!!!!

L. M. Zsuzsi írta...

De szép polcocska!
A tulipán-liliom nekem is a leggyakoribb motívum a mézeskalácsaimon...

csutkailda írta...

Kedves Disa!
Sajnos nem tudom olvasni a soraid!!!
Azért köszönöm, hogy írtál!!! :)))