2012. február 14., kedd

Február 14. Bálint


Bálint napja a tavaszvárás idejére esik. Ehhez kapcsolódik néhány szokásunk.
Régi magyar hagyomány, hogy  akár van hó ezen a napon, akár nincs, az udvaron csíkot söpörnek, ahova a jószág nem fér oda, csak az ég madarai. Gabonaszemeket és aszalt gyümölcsöket szórnak nekik.
Ezen a napon választanak párt maguknak a verebek.
A madarakat azért etetik e napon, hogy tavasszal a gyümölcsösben és a határban kárt ne tegyenek.
Szőlőtermelő vidékeken a gazdák napfölkelte előtt megkerülték a birtokot, hogy a tolvajok és a madarak majd távol maradjanak a szőlőtől.

6 megjegyzés:

Betti írta...

Kedves Ildikó!

Ebben a rohanó világban, olyan a blogod, mint egy csöndes kis zug, egy menedék!
Köszönöm szépen a szép fotókat, gondolatokat, mindazt, ami mellett néha elmennénk - ha nem rohannánk.
Jó egészséget és minden jót kívánok szeretettel:
Betti

Timike írta...

Hasonló gondolatok jutottak nekem is az eszembe, amikor időm engedi, szinte már várom mikor jelenik meg egy-egy újabb bejegyzésed.Köszönöm neked mindezt a sok szépséget amit nálad láthatok, olvashatok.Nézz be hozzám, mert vár rád valami.

Kati írta...

Köszönöm a hasznos tanácsokat ezúttal is.
A virágok majd' megszólalnak a
fotódon :))) Pazar!

zitakiss írta...

nekem a valentin nap nem jön be inkább ezeket a magyar népszokásokat tenném előtérbe,köztudatba.ma megetettem a vadrécéket és még nem is olvastam a blogodat...bizti nem tesznek már kárt a rigolettók a kertemben a nyáron.puszi zita

Éva blogja :) írta...

Köszönöm én is az információkat Bálint ügyben.
Csodásak ezek a krókuszok. Ugye jól gondolom hogy azok?

Margó írta...

Köszönöm!:-)